Direktlänk till inlägg 28 september 2014

Inre och yttre stress faktum

Av johanna birath - 28 september 2014 10:30

Stress skapas när omgivningen möjligtvis inte har rätt komunikations sätt med den berörda personen. Den inre stressen gör oss upprivna och tilltugget leder till en skapad yttre stress vi människor kan känna.

 

Tidigare jobbade jag som telefonförsäljare. Jag fick knappt inbokade samtal genom larmen som skulle säljas och bokas in genom listornas namn listor. Därav ingen lön och jag gick då på socialtjänstens lagförordning i samarbete med arbetsförmedlingen som sedan kränkte min indentitet via ett flerpartsmöte...

 

Poängen är att chefen på företaget jag jobbade ihop med 2012 var att han försökte uppmuntra mig i samtalen. Jag mådde dåligt av den yttre stressen- men han ville att jag skulle fortsätta arbeta och stressa mindre...

 

 

Stress- inre och yttre påfrestningar ger faktorer som genom komunikation går  att underlätta. Trots varierade personligheter är alla människor värdefulla individer att värdesätta lagomt och med förtroende som stegvis växer.

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av johanna birath - 20 november 2014 07:19

fet text måsten och krav kan omfatta mycket energi i vardagen. Jag brukar använda mig av en kalender där jag skriver upp samtal och möten för att underlätta i vardagen. Jag tror därför att man lär hitta sin egna strategi och struktur för att minska p...

Av johanna birath - 8 november 2014 16:52

Panikångest yttrar sig i en hög orolighet och ångest. I stunden känns det omöjligt att tänka att det går över. Lyckligtvis går den över vilket gör att stunden kan lägga sig till ro och göra den tidigare stunden som bortblåst.   Att leva med olika...

Av johanna birath - 28 oktober 2014 06:20

Ibland uppstår rädslor, för att övervinna dem gäller det att förstå utgångspunkten inifrån och utåt sätt...   Kärlek betyder älska, i nöden provas vännen och priset är högt eller lågt. Använd äktheten när du skapar nya band.... ...

Av johanna birath - 27 oktober 2014 01:34

fet textkursiv text Varningen reflekteras i göranden , det som vardagen inte kan stavas i form av att klargöras. Stressen tillkommer ögonblickligen. Kanske tillkommer den inre stressen på ett oväntat sätt. Att göra alla sysslor på löpande band skapar...

Av johanna birath - 26 oktober 2014 05:47

fet textkursiv text Att vara tidigt vaken och förse tillvaron med en kopp kaffe med mjölk i gör att min dag kan starta i lagom takt. Tro, hopp och kärlek betyder i mitt tänk att ta till vara på livet här och nu. Allt kan inte ske med förhastade sluts...

Ovido - Quiz & Flashcards