Alla inlägg under oktober 2014

Av johanna birath - 28 oktober 2014 06:20

Ibland uppstår rädslor, för att övervinna dem gäller det att förstå utgångspunkten inifrån och utåt sätt...

 

Kärlek betyder älska, i nöden provas vännen och priset är högt eller lågt.

Använd äktheten när du skapar nya band....

Av johanna birath - 27 oktober 2014 01:34

fet textkursiv text Varningen reflekteras i göranden , det som vardagen inte kan stavas i form av att klargöras. Stressen tillkommer ögonblickligen. Kanske tillkommer den inre stressen på ett oväntat sätt. Att göra alla sysslor på löpande band skapar stressen. Allt går stegvis likt en räknare- armbands klockan tickar dramatiskt fram. Konsten är att övervinna vardagen med musik i lurarna.


Stand by me spelas på vonyl kanalen nyligen... För att sedan övergå till beat it med Mickeal Jackson.. Antar att musik branchen är stenhård på konkurrensen med tanke på idol... Nästa söndag ska jag prova sjunga i kör. Tanken är att göra något jag brukade gilla och fortfarande gillar för att må aningen bättre, livet har alltid sina ljusa stunder... Vindar kan blåsa men aldrig överta förståndet.

Av johanna birath - 26 oktober 2014 05:47

fet textkursiv text Att vara tidigt vaken och förse tillvaron med en kopp kaffe med mjölk i gör att min dag kan starta i lagom takt. Tro, hopp och kärlek betyder i mitt tänk att ta till vara på livet här och nu. Allt kan inte ske med förhastade slutsatser om framtidens utformning. I mitt fall att jag inte både kan ta körkort och göra klart en utbildning då jag ska bli mamma. Jag är intelligent och skarpsynt när jag säger att livet är en gåva.

Av johanna birath - 21 oktober 2014 08:08

Att leva i nuet och fokusera framåt är en bra tanke att förhålla sig till. Samtidigt kan det vara svårt med tanke på att det som varit oftast kommer fram och blockerar ens sikte på framtiden. Kanske finns det bra metoder att gripa tag i, som att hitta en strategi, något som får en att tänka på det vi har i vårat liv idag. En bra metod kan vara för egen del är att påbörja en aktivitet vilket blir att prova delta i en kör i närheten och praktisera på deltid.

 

Jag känner oftast att jag är rädd för att våga tänka nytt och kämpar med det som jag inte förstår vilket leder till en dålig cirkel. Andledningen är att jag vill så mycket och att det ekonomiska, fritiden, praktik och aktivitet snurrar i ett surr av vad jag ska göra och inte göra. Allt jag vet är att jag vill ha ett fungerande liv här och nu och framåt.

 

Vad är det egentligen som hindrar mig som person att tänka lite nytänkande och acceptera läget just nu? Troligen att jag är rädd för att tillvaron ska falla ihop och rädslan över att inte komma vidare utifrån mitt egna tanke mönster. Men jag har mina förmågor att förhålla mig till. Att jag är en godtrogen planerare som fullgör mina krav, måsten som ställs här och nu och att jag gör så gott jag kan.

Av johanna birath - 6 oktober 2014 12:14

kursiv text Tidigare köpte jag en bok om psykologi vilket kom sig av ett intresse och möjlig utbildning. Senast igår löste jag lite vilket kändes som en bra start. Det stod om psykologernas arbete som utav minnet är människans yttre och inre känslor samt behov. Hur kan livets omgivning påverka en person känns som en inledande fråga. Jag tror att omgivningen, det sociala nätverket har en stor betydelse för måendet. Har en person positiv omgivning och miljö påverkas det psykiska på ett möjlig görande sätt. Om det sociala nätverket är med bra personer minskas kanske risken för social förslutning och isolering. Ändå verkar psykologi omfogas av många teorier och faktorer. Kortfattad förståelse är att psykologi nog handlar om människan på utsidan av handlingar och på insidan av känslor, behov och intryck.

Av johanna birath - 1 oktober 2014 19:25

Ibland finner jag kvällar som extra mysiga då jag i detta höst mörker tänker spendera någon timme åt bokläsning och brevskrivning. Inspiration kommer ibland från just mina egna intressen och jag tror att det är viktigt att behålla det som är just intressen i sin tillvaro. 

Intressen är viktigt att ta sig tiden att göra vad det än kan vara, anser jag stillsamt och lite filosofiskt tänk att livet har sina ljuspunkter. 

 

tänk kort över vad dina intressen består utav och låt kreativiteten fylla någon tid till övers!

 

 

Av johanna birath - 1 oktober 2014 17:36

Det finns mycket positivitet när bakgrunden får visa sig aningen. Det som varit optimistisk tankemässigt måste kunna få tala sitt egna sätt genom tankar och värdefulla känslor.

 

Människan bär på ett väsen, som har sin plats i livet här och nu. Våga tro och finn bakgrundens förebyggande styrka hörande inombord i tanke format. 

 

Människan har ett väsen, ett andrum i livet som någon valt att ge oss vid våran tillkomst. På ett beundransvärt andligt sätt kan detta utrymme väsendet ge vara oerhört berikande.

Tron som finns inombord kan bakgrunden skapat som gjort att vi på olika sätt kommit vidare i livets lustfyllda väg. 

 

Tidigare hände något ödeläggande mig, trots allt det med åren medfört står jag kvar på två ben även om vissa dagar gör sig mer påminda än de bättre dagarna.

 

Flytet svårigheter ger skapar en del i att komma vidare med motgångarna i våra tankar och existens i våran nuvarande livssituvation. Motgångar skapar medgångar eftersom varje dag har en utforskande mening. 

 

 

Av johanna birath - 1 oktober 2014 08:29

Idag skiner solen utanför fönstret. Dagens innehåll hoppas jag inkluderar promenader och ett lugnt tempo då jag börjar känna mig aningen nervös inför morgon dagen.

 

Vad är då ett lugnt tempo och tålamod? Förmodligen lär jag som person lära mig båda då väntan sällan varit min starka sida. 

 

Tålamod inför väntan att komma hem den börjar svika mig vilket gör tillvaron aningen stressad. Ibland undrar jag stillsamt om jag verkligen hinner med mina egna tankar. Jag ska försöka att finna sanningen, min sanning med tålamod och ett lugn inför dagen samt morgon dagen.

 

Det mest fachinerande med livet är att det inte går att förutse vad som sker. Ibland sker saker man inte kunnat föreställa sig som leder till en senare erfarenhet byggd på livet som ingrediens. Jag har mycket positiva händelser att minnas och använda som mina egna verktyg.

 

Istället för att känna sig inlåst som jag oftast kan känna på vissa platser, så kan jag vända det till något positivt- tex, jag vill gå ut och få solskens promenaden förverkligad...

 

Hur som helst, livet är en bok, de skrivna bladen är kapitel och det som kommer framöver går inte att skriva på förhand. 

 

Ovido - Quiz & Flashcards